سایت گنج دل

اس ام اس و جوک

سایت گنج دل

اس ام اس و جوک

همه چیز درباره علت و درمان سریع و خانگی حالت تهوع و استفراغ

تهوع

تهوع ,تهوع سارتر,تهوع و استفراغ,تهوع بارداری,تهوع شبانه در بارداری,تهوع صبحگاهی,تهوع در کودکان,تهوع و سردرد,تهوع حاملگی,تهوع و استفراغ بارداری

تهوع , تهوع و استفراغ , تهوع بارداری , تهوع شبانه در بارداری

توضیحاتی در مورد تهوع

وقتی تهوع به‌وجود می‌آید راهی برای فرار از آن وجود ندارد. این احساس یکی از علائم همیشگی بیماری حرکت (Motion sickness) و آنفولانزا و همینطور یکی از عوارض جانبی و متداول شیمی درمانی است. همیشه یک علت مشخص و قابل تشخیص برای حالت تهوع وجود دارد- چیزی مثل تهوع بارداری یا زیاده روی در نوشیدن نوشیدنی‌های الکلی. با این وجود، برخی اوقات علت اصلی تهوع چندان آشکار نیست و به بررسی‌های کاملی نیاز دارد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد تهوع صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

تهوع چیست

تَهَوُّع احساس بالا آوردن غذا و به هم خوردن دل. نوعی احساس است همراه با حرکت معکوس اندامهای گوارشی که معده برای بیرون‌راندن چیزی که در داخل آن است، انجام می‌دهد. در این حالت انسان وادار به استفراغ می‌شود

دلایل تهوع

این حالت در بسیاری از بیماری‌ها و ناراحتی‌های بدن دیده می‌شود مانند مشکلات گوارشی، مسمومیت، عفونتها به خصوص عفونت‌های روده‌ای، عارضه جانبی بسیاری از داروها، مشکلات گوش میانی و سرگیجه، بیماری‌های کبد، اختلالات مغز و دستگاه عصبی مرکزی.

درمان تهوع

برای درمان این حالت اگر علت اصلی قابل درمان نباشد از آنتی‌هیستامینها، بوتیروفنونها ، آنتاگونیست‌های گیرنده سروتونین مانند اندانسترون یا متوکلوپرامید استفاده می کنیم. در حاملگی از ویتامین ب۶ نیز استفاده می‌شود.

استفراغ چیست

استفراغ یا بالا آوردن یا هَراش * خروج با فشار محتویات درون معده جانداران از راه دهان و گاه از راه بینی به بیرون است. این محتویات می‌تواند غذای خورده شده یا دیگر مواد درون دستگاه گوارش مانند زردآب (صفرا) باشد. هراش یا استفراغ ممکن است به دلیل نوع ماده بلعیده شده (مثلاً غذای فاسد) یا واکنش مغز به علت وجود تومور، حاملگی، استرس‌های عصبی و غیره باشد. به حالتی که پیش از استفراغ (هراش) در بیمار ایجاد می‌شود تهوع (بالا آوردن) می‌گویند. اگر هراش (استفراغ) ادامه داشته باشد، برای جلوگیری از پیامدهایی همچون دهیدراسیون (ازدست دادن آب بدن) باید درمان گردد. استفراغ با قی کردن (برگشت غذا) که غذای هضم شده از راه مری به دهان برمی‌گردد اما بدون فشار است و منجر به جهیدن به بیرون نمی‌شود تفاوت دارد. استفراغ یک واکنش محافظتی در پاسخ به علل متعددی هستند این علل شامل طیف وسیعی ازاختلالات، مانند شرایط کاملاً خوش‌خیم تا شرایط اورژانسی است. تهوع و استفراغ هر کدام می‌تواننند به‌طور مستقل رخ دهند اما معمولاً با یکدیگر مرتبطند. معمولاً تهوع منجر به ایجاد استفراغ می‌شود. تهوع با رنگ‌پریدگی، تعریق، و احساس گرگرفتگی همراه است. استفراغ تخلیهٔ همراه با فشار محتویات معده از دهان است. آروغ زدن انقباضات مکرر عضلات دیافراگم و دیوارهٔ شکم است که اغلب منجر به استفراغ می‌شود یا با استفراغ همراه است

تهوع و اضطراب

استفراغ می‌تواند یکی از علائم رایج اضطراب و نگرانی باشد. اتفاقی که در چنین شرایطی می‌افتد به این شکل است: وقتی شما در گیر و دار یک وحشت زدگی یا حمله پانیک (Panic attack) هستید، بدن شما به حالت ” جنگ یا گریز” تغییر حالت می‌دهد. آدرنالین وارد جریان خون شما می‌شود و شما را برای روبه‌رو شدن با دشمن شناخته شده خود یا پا به فرار گذاشتن آماده می‌کند. در همین حال، فعالیت‌های بدنی مثل گوارش بطور مجازی متوقف می‌شوند و به دنبال آن سموم خاصی در بدن انباشته می‌شوند. در نهایت، علائم و نشانه‌های شیمیایی به مغز می‌رسند و موجب به‌وجود آمدن احساس حالت تهوع در شما می‌شوند.

بیشتر بخوایند :

سه نما


انواع سرطان عضلانی

انواع سرطان عضلانی

سارکوم ها دارای دو نوع "استخوان" و "بافت نرم" هستند. سارکوم استخوان، علاوه بر استخوان ران، در تمام استخوان ها ایجاد می شود. این نوع سارکوم در دو نوع استئوکندروئید ظاهر می شود، نوعی رشد نئوپلاسم بدخیم حاصل از استخوان مغز استخوان و منشاء سلول های مزانشیمی استخوان و سارکوم یئین، تومور بدخیم استخوان است که بیشتر در استخوان ران، لگن و پاها متاسفانه، یوئینگ سارکوما در جوانان و نوجوانان 10 تا 20 ساله دیده می شود و در بلند مدت (تا یک سال) و مراقبت های پر هزینه است. از آنجا که بیماران ابتدا تحت شیمی درمانی قرار می گیرند، پس از جراحی تحت عمل جراحی قرار می گیرند و شیمی درمانی برای آنها تجویز می شود. سارکوم بافت نرم ممکن است در تمام بافت های بافت نرم نیز رخ دهد.
تفاوت بین سرطان عضلانی و کیست استخوان

کیست های استخوان تومورهای خوش خیم استخوانی هستند، اما سرطان عضلانی تومور بدخیم با منشا سلول های مزانشیمی است. درمان کیست های استخوانی متفاوت است، اما درمان سارکوم نیاز به رشته ای دارد، یعنی شیمیدرمانی، پرتودرمانی، سرطان، رادیولوژیست و پزشکان هسته ای باید برای درمان بیماران مبتلا به سارکوم کار کنند. این کار برای بیماران سخت تر می شود زیرا جراح به تنهایی نمی تواند بیمار را درمان کند. از سوی دیگر، بیمارانی که مبتلا به سارکوم نیستند، بر خلاف سایر سرطان هایی که نیازی به عمل جراحی ندارند، باید تحت عمل جراحی قرار گیرند. در جراحی، علاوه بر کل تومور، باید یک یا دو سانتی متر از بافت اطراف آن برداشته شود.
جراحی سرطان عضلانی

یکی از مسائل اصلی در عمل جراحی سارکوم، میزان تومور در حال نزدیک شدن و چگونگی حذف آن تومور و بافت اطراف است. برای حل این مشکل، ما نیز تحقیقات سلولی را انجام می دهیم. نتایج این داده ها در طراحی پروتزهایی که قرار است جایگزین استخوان شوند مهم است. مهم است که پروتز از طریق گیرنده پروتز پیوند نداشته باشد و پروتز در بدن تسهیل نشده و دارای عملکرد خوبی است.

دیسک کمر و طب سوزنی

دیسک کمر و طب سوزنی

امروز طب سوزنی و در دنیای مدرن طب سوزنی الکترونیکی یکی از موثرترین و بهترین درمان برای درمان بیماری دیسک کمری است. در این روش، با استفاده از مزایای طب سوزنی همراه با پلاریت درمان و کمک به نظریه قطب، درمان بسیاری از بیماران مبتلا به بیماری دیسک کمر است. جالب است که بدانید که طب سوزنی الکترونیکی در بسیاری از نقاط جهان، از جمله در چین و ایالات متحده، اولین انتخاب برای افراد مبتلا به بیماری دیسک کمری است.توصیه برای دیسک کمر

Image result for ‫توضیحات درباره التهاب دیسک کمری‬‎


همه بیماران مبتلا به بیماری دیسک کمری که شروع به درمان می شوند، بایستی یک پروتکل درمان هومیوپاتی کلاسیک برای کمک به درمان درمان غیر جراحی دیسک کمری تحت درمان قرار گیرند و بتوانند درمان بدون جراحی را بدون موفقیت انجام دهند. 1. مهمترین عامل تحریک کننده یک دیسک کمر کمان و چرخش از کمر است که ما آن را در طول روز انجام می دهیم. از این حرکت اجتناب کنید و سعی کنید از زانو خم شوید تا از استراحت مچ دست دردسرساز شوید. سعی نکنید از 6 تا 8 سالگی اجتناب کنید. این وضعیت، به علت خم شدن مکرر، شدت دیسک کمری را تحریک می کند. 3- نشستن طولانی دیسک کمری را به شدت تحریک می کند. برای افراد تحت درمان، حداکثر مجاز به نشستن 20 تا 30 دقیقه و برای افراد سالم 60 دقیقه است. مرحله 4 یکی از دلخور ترین مسائل برای برانگیختن و عود دیسک کمری است. ماندن تا آنجا که ممکن است. 5 - راه رفتن بیش از 150 متر برای بیماران مبتلا به بیماری دیسک کمری ممنوع است. به تدریج، درمان با کنترل بالش و پس از التهاب تپانچه در روده شروع می شود و سپس راه رفتن بر روی زمین شروع می شود و در طول ماه به تدریج افزایش می یابد. 6- استفاده از حمام ترکی به جای سینک ایران در پیشگیری و درمان دیسک کمری یک اصل است. 7. در طول درمان دیسک کمری و، 8 هفته بعد، سعی کنید از آنجا که ممکن است سفر را اجتناب کنید. 8_ از نظر اثرات رژیم غذایی در درمان دیسک های کمری، سعی کنید غذاهای سرشار از ماست، خیار و ... را در شب بخورید و در عوض غذا های داغ را در وعده های غذایی خود مانند غذاهای روزانه مصرف کنید. 9_ برای شروع دیسک های کمر، و همچنین برای درمان آب برای دیسک دور کمر، به پزشک و پزشکان توانبخشی مراجعه کنید. توجه داشته باشید که به عنوان یک قاعده کلی، تمرینات پایینی در فاز درد ممنوع است. 10_ از لحاظ نحوه خواب، بهترین خواب یا خوابیدن و خوابیدن روی یک تخت با یک کانال نسبتا تنگ بهتر از خوابیدن روی زمین است. 11_ نشستن روی زمین برای پشت مچ دست نیست و آن را تحریک می کند. بهتر است روی صندلی نشسته (مبل بسیار کم). صندلی صندلی و صندلی عقب نباید بیش از 110 درجه یا کمتر از 95 درجه باشد. 12_ توجه کنید که تنها حالت که در آن فشار روی دیسک پایین است، خوابیدن است. نشستن، راه رفتن و ایستادن فشار دیسک را افزایش می دهد، بنابراین هر زمان که شما داخل هستید و می توانید سعی کنید در ابتدای 4 هفته اول تحریک دیسک کمری بمانید.