سایت گنج دل

اس ام اس و جوک

سایت گنج دل

اس ام اس و جوک

حذف آهنگ پیشواز ایرانسل

حذف آهنگ پیشواز ایرانسل

شاید برای شما هم پیش اومده باشه که بخواهید آهنگ پیشواز ایرانسل حذف کنید

بعضی از آهنگ های پیشواز ایرانسل خودبخود تمدید می شن که ضرورت آموزش حذف آهنگ پیشواز ایرانسل را بیشتر می کنند

بعضی از افراد دوست دارند آهنگ پیشواز ایرانسلشان را به روز کنند و میخواهند نحوه لغو آهنگ پیشواز ایرانسل را بدانند.

  حذف آهنگ پیشواز ایرانسل

برای حذف آهنگ پیشواز ایرانسل ، لازم است که کد آهنگ مربوطه را داشته باشید و کد زیر را از طریق خط ایرانسل مورد نظر وارد نمایید

*۷۷۷*۵*کد آهنگ پیشواز مورد استفاده#ok

لغو آهنگ پیشواز ایرانسل

و یا اینکه برای لغو آهنگ پیشواز ایرانسل مورد نظر عبارت HZکد آهنگ مورد نظر را در یک پیام کوتاه به ۷۵۷۵ ارسال کنید.

به عنوان مثال برای حذف آهنگ پیشواز با کد آهنگ 69425 پیام کوتاه زیر را به 7575 ارسال کنید

HZ69425

در صورتی که کد آهنگ انتخابی خود را فراموش کرده اید. می توانید کد زیر را وارد نمایند و کد آهنگ در حال پخش است را دریافت نمایند

*۷۷۷*۲ #[yes/OK]

غیر فعال کردن آهنگ پیشواز ایرانسل

غیر فعال کردن آهنگ پیشواز ایرانسل

نکته مهم : در صورتی که کد حذف آهنگ پیشواز جواب نداد بین HZ و کد آهنگ یک فاصله بگذارید. یعنی به این صورت: HZ 69425

یک راه آسانتر نیز هست و آن این است که اگر می خواهید به صورت کلی سرویس پخش آهنگ پیشواز را غیرفعال کنید، می توانید عبارت ENS را به 7575 پیامک کرده تا هم سرویس پیشواز و هم آهنگ پیشواز را غیرفعال کنید. در این روش حتی نیازی به دانستن کد آهنگ نیز ندارید.

نحوه حذف آهنگ پیشواز ایرانسل

نحوه حذف آهنگ پیشواز ایرانسل

برای اینکه عملیات غیر فعال کردن آهنگ پیشواز ایرانسل را بخواهید انجام بدید باید کد آهنگ پیشواز خود را بدانید

برای این کار به طریق زیر عمل می کنید

2#*777*

بعد دگمه سبز رو می زنید و کد براتون ارسال میشه

پس تا اینجای کار یاد گرفتیم چطوری کد آهنگ پیشوازمون را پیدا کنیم

حذف آهنگ پیشواز ایرانسل | لغو آهنگ پیشواز ایرانسل | غیر فعال کردن آهنگ پیشواز ایرانسل

درمان تب خال

تبخال+درمان تب خال

تبخال لب,تبخال لب به انگلیسی,تبخال لب در دوران بارداری,تبخال لب و ایدز,تبخال لب درمان,تبخال لب در بارداری,تبخال لب در حاملگی,تبخال لب در کودکان,تبخال لب و درمان,تبخال لب چیست,تبخال تناسلی,تبخال تناسلی عکس,تبخال تناسلی مردان,تبخال تناسلی در زنان,تبخال تناسلی در مردان,تبخال تناسلی و بارداری,تبخال تناسلی در دهان,تبخال تناسلی ویکی,تبخال تناسلی لب,تبخال تناسلی درمان,تبخال دهان,تبخال دهانی,تبخال دهانه رحم,تبخال دهان در کودکان,تبخال دهانی,تبخال دهان در بارداری,تبخال دهانی کودکان,تبخال دهان کودکان,تبخال دهان کودک,تبخال دهانی در کودکان,تبخال تناسلی در مردان,تبخال تناسلی در مردان,تبخال تناسلی در مردان عکس,درمان تبخال تناسلی در مردان,علائم تبخال تناسلی در مردان,علت تبخال تناسلی در مردان,عوارض تبخال تناسلی در مردان,تبخال ناحیه تناسلی در مردان,درمان تبخال تناسلی در مردان,تبخال تناسلی مردان,تبخال چیست,تبخال چیست,علت تبخال چیست,دلیل تبخال چیست؟,تبخال تناسلی چیست,تبخال چشمی چیست,درمان تبخال چیست,تبخال نشانه چیست؟,داروی تبخال چیست,تبخال مغزی چیست؟,تبخال تناسلی عکس,عکس تبخال تناسلی در مردان,تبخال تناسلی با عکس,عکس تبخال تناسلی زنان,عکس تبخال تناسلی در زنان,عکسهای تبخال تناسلی,عکسهای تبخال تناسلی در زنان,عکس تبخال تناسلی مردان,تبخال چشم,تبخال چشمی,تبخال چشمی چیست,تبخال چشمی,تبخال چشم چیست,تبخال چشم درمان,درمان تبخال چشمی,علائم تبخال چشمی,تبخال در چشم,تبخال زیر چشم,تبخال تناسلی زنان,تبخال تناسلی زنان,تبخال تناسلی زنانه,تبخال تناسلی زنان چیست,بیماری تبخال تناسلی زنان,تبخال تناسلی زن,تبخال ناحیه تناسلی زنان,عکس تبخال تناسلی زنان,تبخال تناسلی در زنان باردار,درمان تبخال تناسلی زنان,تبخال بینی,تبخال بینی در بارداری,تبخال بینی,درمان تبخال بینی,تبخال روی بینی,تبخال داخل بینی,تبخال در بینی,علت تبخال بینی,تبخال درون بینی,تبخال توی بینی

تبخال,تبخال لب,تب خال دهنی,درمان تبخال,درمان سریع تب خال لبتبخال یک بیماری ویروسی(هرپس سیمپلکس) است که مشخصه‌ی آن معمولاً دانه‌ی قرمز رنگ و تاول‌های کوچک است و بیشتر در ناحیه لب، لثه و یا در زبان بوجود می‌آید.سوزش و خارش نیز از علائم آن هستند و باید توجه داشت که لمس آن موجب انتقال ویروس می‌شود.عوامل بروز این بیماری؛ استرس، هیجان، مصرف بی‌رویه‌ی بعضی از خوراکی‌ها، سرماخوردگی، آنفولانزا، فشارهای روحی و روانی، قاعدگی، سوء تغذیه و قرار گرفتن در معرض نور خورشید.درمانی برای این بیماری وجود ندارد و متخصصان فقط داروهای ضدویروسی (مثل آسیکلوویر) را تجویز می‌کنند که سرعت بهبودی آن بالا رود. نکته قابل توجه اینجاست که گاهی همین دارو موجب بروز حساسیت پوستی می‌شود.

تبخال,تبخال لب,تب خال دهنی,درمان تبخال,درمان سریع تب خال لب

اما بهتر است درمان آن از راه طب‌سنتی باشد. یکی از روش‌های درمان تبخال دهانی، شستن محل آن با عصاره و یا جوشانده‌ی ریشه‌ی گیاه جعفری است. برگ زیتون نیز به دلیل خاصیت ضدالتهابی و ضدویروسی که دارد می‌تواند بهترین داروی طبیعی برای درمان بیماری‌های پوستی ویروسی مانند تبخال باشد.برای از بین بردن خارش آن نیز می‌توان از روغن گل راعی استفاده کرد. بصورتی که پنبه‌ای را به این روغن و یا اسانس بدون افزودنی آن آغشته کرده و روی محل تبخال گذاشته شود.با استفاده از روغن چای طبیعی نیز می‌توان از انتقال آن به سایر نقاط بدن جلوگیری کرد. به طوریکه باید آن را بدون افزودنی روی تبخال زد.بعلاوه می‌توان سیب پوست کنده و رنده شده را با یک قاشق عسل مخلوط و به مدت سه تا چهار روز میل کرد.گل همیشه بهار، گذاشتن یک حبه زیر به مدت ده دقیقه روی تبخال، گذاشتن گیاه اسطوخدوس به مدت یک هفته روی تبخال، مایعات خنک، بستنی، سیب‌زمینی، کاهش فشار عصبی و استرس و کمپرس یخ هم برای درمان این بیماری مفید است.

تبخال,تبخال لب,تب خال دهنی,درمان تبخال,درمان سریع تب خال لب

باید توجه کرد که مصرف خوراکی‌هایی مثل انواع شکلات، کاکائو، آجیل، گندم، عدس، بادام زمینی، انواع سس، غذاهای حاضری و سرخ کردنی، کره بادام زمینی و جو باعث تحریک بیماری تبخال می‌شود و باید از خوردن آن‌ها در هنگام ابتلا جلوگیری کرد. اگر تبخال روی بینی و در نواحی نزدیک به چشم بروز کرده باشد، تبخال بزرگ باشد و قرمزی آن دارای کانون‌های عفونی و چرکی باشد، فرد مبتلا با حالت افزایش حرارت بدن و تب و لرزه همراه باشد، بجای روطبت و ترشحات معمول سطحی چروک خورده داشت، با سردرد و دردهای عضلانی همراه باشد و یا اینکه ضایعات پوستی مثل تبخال در ناحیه تناسلی دیده شود، باید سریعاً به پزشک مراجعه و از هرگونه خوددرمانی پرهیز کرد.از تماس فیزیکی با افرادی که ضایعات فعال دارند خودداری شود.

تبخال,تبخال لب,تب خال دهنی,درمان تبخال,درمان سریع تب خال لب

افراد مبتلا جهت جلوگیری از انتشار و افراد سالم جهت جلوگیری از ابتلا، دستان خود را مرتب بشویند.

تبخال

توصیه های مفید برای افراد مبتلا به صرع

توصیه های مفید برای افراد مبتلا به صرع

صرع,بیماری صرع,صرع در بارداری,علائم صرع,درمان صرع,درمان صرع با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان صرع,صرع را چگونه درمان کنیم,صرع در کودکان,صرع در بزرگسالان,صرع در نوزادان,صرع در بهار,صرع در تابستان,صرع در پاییز,صرع در زمستان,آشنایی با صرع,همه چیز در مورد صرع,صرع واگیردار است,صرع و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان صرع
درمان بیماری صرع, پیشگیری از صرع

به گزارش بی اس ام اس در این مقاله با نکاتی مهم برای رعایت ایمنی در شرایط مختلف برای افراد مبتلا به صرع آشنا خواهید شد.توصیه های مفید برای افراد مبتلا به صرع حملات صرع ناگهان و بی مقدمه می آیند و می روند. تجربه مبتلایان نشان می دهد که این لرزش های شدید بدون هیچ هشدار قبلی و به طور ناگهانی آغاز می شوند و اگر فرد در شرایطی ایمن قرار نداشته باشد، ممکن است دچار آسیب هایی شود. البته ایمنی نیازمند رعایت نکات گوناگونی است و به همین دلیل حتی سبک زندگی و چیدمان خانه افراد مبتلا به صرع هم باید کمی با دیگران متفاوت باشد.

 

 سه توصیه برای رعایت ایمنی در خواب
1- هیچ گاه زیر کرسی نخوابید.

 

2- وسایل خطرساز و آتشزا را از کنار تختخواب دور کنید.
3- مناسب ترین تختخواب برای شما، تختی آرام، نرم و کوتاه است.

 

 پنج توصیه برای رعایت ایمنی در حمام
1- فضای داخلی حمام را از وسایل شکستنی و شیشه ای خالی کنید.2- کف حمام نباید صیقلی و لیز باشد. برای جلوگیری از سر خوردن می توانید کف حمام را با کفپوشی پلاستیکی بپوشانید.3- هیچ گاه زمانی که به حمام می روید، در را قفل نکنید. در زمان دوش گرفتن در را نیمه باز بگذارید.4- وقتی در منزل تنها هستید، حمام نروید.5- هنگام شتشو در حمام بنشینید و لگن یا وان را پر کنید و در دسترس خود قرار دهید.

 

 پنج توصیه برای رعایت ایمنی در آشپزخانه
1- از جابجا کردن ظروف داغ بپرهیزید و برای کشیدن غذا بشقاب را نزدیک اجاق گاز و کنار قابلمه ببرید.2- وسایل برقی را در فضایی دورتر از سینک ظرفشویی بچینید.3- وسایل نوک تیز مانند چنگال و چاقو را همواره در ظرفشویی رو به پایین قرار دهید.4- ظروف مورد استفاده دائم را در قسمت های پایینی کابینت قرار دهید تا به راحتی در دسترس شما باشند.5- تا آنجا که امکان دارد از وسایل نشکن استفاده کنید و در زمان کار با ظروف شکستنی از دستکش استفاده کنید.

 

درمان بیماری صرع, پیشگیری از صرع

 سه توصیه برای رعایت ایمنی در ورزش
1- بوکس، پرتاب چکش و دیسک و پرواز با کایت، ورزش هایی هستند که نباید آنها را به تنهایی انجام دهید. اگر می خواهید این ورزش ها را انجام دهید، باید مطمئن شوید که یک سال از آخرین حمله تان گذشته باشد.2- اگر به سراغ ژیمناستیک، اسب سواری، دوچرخه سواری و اسکی می روید، حتما از کلاه ایمنی استفاده کنید.3- شنا ورزشی است که باید بیشترین احتیاط را برای آن انجام دهید. از شنا کردن در دریا و دریاچه بپرهیزید و اگر امکان دارد با کسی که در شنا یا غریق نجات مهارت دارد، همراه شوید.

 سه توصیه برای رعایت ایمنی در محل کار
1- در اتاق کارتان از صندلی هایی که راحت و کوتاهند استفاده کنید.2- اگر کارتان به پوشیدن لباس های محافظتی احتیاج دارد حتما قبل از شروع آن را به تن کنید.3- از وسایل الکترونیکی سنگین استفاده نکنید و وسایل را بعد از استفاده در جای خود قرار دهید.

سه توصیه برای رعایت ایمنی در حیاط
1- در انتخاب خانه، به همسطح بودن در ورودی و حیاط خانه توجه کنید.2- اگر در حیاط خانه استخر دارید، آن را حفاظ دار کنید.3- اگر امکان دارد، پاسیوها، پلکان ها و ایوان ها را فرش کنید.

درمان بیماری صرع, پیشگیری از صرع

 سه توصیه برای رعایت ایمنی هنگام تماشای تلویزیون یا کار با رایانه
1- از انجام بازی های رایانه ای پرهیز کنید و برای مدت طولانی از رایانه استفاده نکنید و اگر مجبورید، استراحت های متعدد را فراموش نکنید.2- هنگام تماشای تلویزیون از آن فاصله بگیرید.3- اگر تلویزیون تان در برخی کانال ها برفک دارد حتما به سرعت آن را تنظیم کنید. تماشای تلویزیون برفکی برای مبتلایان حساس به نور بسیار خطرناک است. برای کاهش تحریک نوری، چراغی را در سقف پشت سرتان نصب کنید.
منبع:7sobh.com

توصیه های مفید برای افراد مبتلا به صرع

همه چیز درباره خاکشیر

همه چیز درباره خاکشیر

خواص خاکشیر,فواید خاکشیر,خاکشیر درمانی,خاصیت خاکشیر,خواص خاکشیر درمانی,خواص خاکشیر برای پوست,خواص خاکشیر برای مو,خواص خاکشیر برای جوانی,خواص خاکشیر برای بارداری,خواص خوردن خاکشیر,فواید خاکشیر خام,فواید خاکشیر پخته

همه چیز درباره خاکشیر

به گزارش بی اس ام اس : خاکشیر گیاهی علفی یک یا دو ساله از خانواده شب بو است که بیشتر در دشت و کوهستان می روید. ساقه این گیاه در قسمت پایین به صورت راست و کرک دار و در بالا منشعب و بدون کرک است.گل خاکشیر زرد رنگ و بذر آن که همان خاکشیر است، به رنگ قرمز و یا قهوه ای است. خاک مناسب برای پرورش خاکشیر مخلوطی از یک قسمت خاک باغچه، یک قسمت رس و کمی ماسه است. محیط نگهداری خاکشیر باید نیمه آفتاب نیمه سایه باشد.همچنین این گیاه باید هر هفته آبیاری شود.تکثیر خاکشیر از طریق کاشت مستقیم بذر در بهار انجام می شود و زمان برداشت آن اوایل تیرماه است. خاکشیر از نظر طب سنتی ایران طبیعت گرم و تر دارد و برای رفع عطش و تشنگی بسیار مفید است و خاصیت تب بر دارد. علاوه بر این مدر است و برای ناراحتی های کلیوی توصیه می شود.

منبع:روزنامه خراسان

همه چیز درباره خاکشیر

آشنایی با خواص و فواید روغن شنبلیله

آشنایی با خواص و فواید روغن شنبلیله

خواص روغن شنبلیله,فواید روغن شنبلیله,روغن شنبلیله درمانی,خاصیت روغن شنبلیله,خواص روغن شنبلیله درمانی,خواص روغن شنبلیله برای پوست,خواص روغن شنبلیله برای مو,خواص روغن شنبلیله برای جوانی,خواص روغن شنبلیله برای بارداری,خواص خوردن روغن شنبلیله,فواید روغن شنبلیله خام,فواید روغن شنبلیله پخته

آشنایی با خواص و فواید روغن شنبلیله 

به گزارش بی اس ام اس : شناخت خواص شنبلیله به عصر باستان بر می گردد. مصریان باستان شنبلیله را برای کارهای مختلف از جمله مصارف پزشکی مورد استفاده قرار می دادند.آن ها از این گیاه برای درمان گزیدگی مار، گوش درد و عفونت های کلیوی استفاده می کردند. این گیاه که هزاران سال است در پخت و پز غذاهای مدیترانه ای مورد استفاده قرار می گیرد، خواص زیادی دارد. در این مطلب خاصیت روغن طبیعی این گیاه را مرور می کنیم.

▪ تقویت کننده پوست است.

▪ خاصیت ضدباکتریایی، ضدعفونی کننده و خلط آور دارد.

▪ این روغن ترکیبی مشابه به هورمون استروژن دارد که علایم قبل از یائسگی مانند استرس و احتباس آب در بدن را کاهش می دهد.

▪ اسپاسم های عضله را کاهش می دهد.

▪ ماساژ آن روی شکم حالت تهوع رااز بین می برد.

▪ اثر رونده دارد و عفونت مجرای ادراری و سنگ کلیه را از بین می برد.

▪ از چین و چروک پوست پیش گیری می کند.

▪ از احتباس آب در بافت پوست جلوگیری می کند از این رو ظاهر صورت را شاداب می کند.

▪ با ناراحتی گوارشی، چاقی مفرط و پوست چرب مقابله می کند.

▪ درد ناشی از گرفتگی عضله و روماتیسم را تسکین می دهد.

▪ گردش خون را تنظیم می کند.

▪ برای درمان بی خوابی و گرفتگی شکم کودک استفاده می شود.

▪ نفخ را از بین می برد.

▪ بیماری های تنفسی مانند آسم، سرفه های مزمن و خس خس را درمان می کند.

منبع:روزنامه خراسان

آشنایی با خواص و فواید روغن شنبلیله

,آهنگ جدید مریم حامد پهلان

,آهنگ جدید مریم حامد پهلان

دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم

دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم با بالاترین کیفیت ممکن از سایت بکوب

آهنگ مریم حامد پهلان,دانلود آهنگ مریم حامد پهلان,آهنگ جدید مریم حامد پهلان,دانلود آهنگ جدید مریم حامد پهلان,آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم,دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم,پخش اهنگ مریم باصدای حامد پهلان,دانلود اهنگ مریم با صدای حامد پهلان,آهنگ مریم حامد پهلان,دانلود آهنگ مریم حامد پهلان

دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم

آهنگ جدید و زیبای مریم از حامد پهلان ترانه و آهنگ : حامد پهلان , تنظیم : رضا جمال , گیتار : بهروز میرزایی

برای دانلود این آهنگ به ادامه مطلب مراجعه نمایید

متن آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم

مریم از اوناست از اونایی که اگه نباشه من می میرم

نگاش از اوناست از اونایی که نگاه کنه جون می گیرم

اشتباهی نیست نه اشتباهی نیست اگه دلم می خوادش

هر جا که باشی تو می دونی که دلم همش هست به یادت

دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم

خانم خونه مریم آروم جونه مریم

دلم برات می میره نتا مهربونه مریم

خانم خونه مریم آروم جونه مریم

چقدر دوست دارم من خدا می دونه مریم

دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم

مریم از اوناست از اونایی که اگه نباشه من می میرم

نگاش از اوناست از اونایی که نگاه کنه جون می گیرم

اشتباهی نیست نه اشتباهی نیست اگه دلم می خوادش

هر جا که باشی تو می دونی که دلم همش هست به یادت

دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم

خانم خونه مریم آروم جونه مریم

دلم برات می میره نتا مهربونه مریم

خانم خونه مریم آروم جونه مریم

چقدر دوست دارم من خدا می دونه مریم

دانلود آهنگ جدید حامد پهلان بنام مریم

download-bekoob.ir

آکنه و گیاهان دارویی

آکنه و گیاهان دارویی

خواص گیاهان دارویی,فواید گیاهان دارویی,گیاهان دارویی درمانی,خاصیت گیاهان دارویی,خواص گیاهان دارویی درمانی,خواص گیاهان دارویی برای پوست,خواص گیاهان دارویی برای مو,خواص گیاهان دارویی برای جوانی,خواص گیاهان دارویی برای بارداری,خواص خوردن گیاهان دارویی,فواید گیاهان دارویی خام,فواید گیاهان دارویی پخته

آکنه و گیاهان دارویی

به گزارش بی اس ام اس : چنان چه بعد از آزمایش‌ های مورد نیاز مشخص شود که علت به وجود آمدن جوش به دلیل مشکلات کبدی است می‌ توان از گیاهانی چون زردچوبه، کاسنی، شاه‌ تره و خارمریم که امروزه نقش همگی آن ها در سلامت در علم نیز ثابت شده است، ‌استفاده کرد.تا زمانی که علت به وجود آمدن جوش(آکنه) مشخص نشود به هیچ‌ عنوان نمی‌ توان در خصوص آن طبابت کرد چرا که داروساز پس از تشخیص پزشک، می ‌تواند توصیه کند که فرد از گیاهان خاصی در جهت برطرف شدن جوش صورت یا قسمت ‌های دیگر بدن استفاده کند.به عنوان نمونه هنگامی که علت جوش به دلیل مشکلات کبدی باشد داروساز می ‌تواند از گیاهانی مانند کاسنی، شاه ‌تره و…که برای کبد مناسب است استفاده کند یا اگر وجود جوش ‌ها به دلیل اختلالات هورمونی باشد در این صورت می ‌تواند گیاه مورد نظر را معرفی کند؛ مثلا قرص و قطره ی ویتاگنوس که از گیاه پنچ انگشت ساخته شده است. این گیاه که از قدیم برای برطرف کردن اختلالات هورمونی زنان به کار می‌ رفته است و در دو دهه اخیر به نام ” گیاه زنان”شهرت یافته است. در رفع عوارض قبل از قاعدگی، جلوگیری از پیشرفت فیبروم رحمی، جوش و چاقی ‌های هورمونی موثر بوده که در هر نوبت40 قطره همراه با آب و یا دو قرص در روز مصرف می‌ شود.البته در نظر داشته باشید که دانه این گیاه به صورت جوشانده و یا دم کرده هیچ گونه اثری در درمان بیماری نخواهد داشت.اما هنگامی که ده ‌ها دلیل می ‌تواند علت به وجود آمدن جوش باشد و از طرفی دیگر تشخیص لازم صورت نگرفته باشد، نمی ‌توان یک روش یا داروی خاصی را معرفی کرد. به عبارت دیگر این کار نوعی دخالت در امور پزشکی است و تجویز گیاهان دارویی بدون نظر پزشک ممکن است عوارض ناخوشایندی را در پی داشته باشد. بنابراین یک داروساز نباید بدون نظر پزشک تشخیصی برای بیمار داشته باشد.

آکنه و گیاهان دارویی

همان طور که در بالا نیز ذکر شد اگر بعد از آزمایش‌ های مورد نیاز مشخص شد که علت به وجود آمدن جوش به دلیل مشکلات کبدی است می‌ توان از گیاهانی چون زردچوبه، کاسنی، شاه‌ تره و خارمریم که امروزه نقش همگی آن ها در سلامت در علم نیز ثابت شده است، ‌استفاده کرد. البته این داروها در داروخانه ‌ها نیز وجود دارند و می ‌توان با مراجعه به داروساز یا داروخانه داروهای گیاهی مربوطه را تهیه کرد.شاید آکنه‌ ها از نظر ظهور علایم یکسان باشند اما فراموش نکنید که علت‌ های آن متفاوت است متاسفانه برخی از افراد بدون مراجعه به پزشک نزد عطاری ‌ها می ‌روند. عطار نیز بعد از این که مشکل‌ شان را تشخیص می ‌دهد برای شان دارو تجویز می ‌کند که بعضا دیده شده که برای فرد مشکلات خاصی ایجاد شده است. اما به دلیل این که این مسایل پیگیری نمی‌ شود، آمار دقیقی از آن در دست نیست. به همین دلیل مردم اطلاعات کاملی از عواقب این نوع تجویزهای خودسرانه در عطاری ‌ها ندارند. اما اگر فردی بعد از مراجعه به پزشک و انجام آزمایش‌ های لازم مشکل ‌اش تشخیص داده شود در این صورت داروساز می ‌تواند در رفع مشکلش کمک کند.مساله دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که شاید آکنه‌ ها از نظر ظهور علایم یکسان باشند اما فراموش نکنید که علت‌ های آن متفاوت است.یعنی ظهور جوش‌ ها می‌ تواند به دلیل مشکلات کبدی، حساسیت به موادغذایی یا آرایشی، حساسیت به لباس زیر، اختلالات هورمونی، مشکل عفونی در بدن و… باشد. پس این مساله را فراموش نکنید که در پزشکی، حرف اول را تشخیص می‌ زند.

منابع:

هفته نامه سلامت – دکتر محمدحسین صالحی سورمقی

آکنه و گیاهان دارویی

خواص عرق بهار نارنج

خواص عرق بهار نارنج

خواص بهار نارنج,فواید بهار نارنج,بهار نارنج درمانی,خاصیت بهار نارنج,خواص بهار نارنج درمانی,خواص بهار نارنج برای پوست,خواص بهار نارنج برای مو,خواص بهار نارنج برای جوانی,خواص بهار نارنج برای بارداری,خواص خوردن بهار نارنج,فواید بهار نارنج خام,فواید بهار نارنج پخته 

خواص عرق بهار نارنج

به گزارش بی اس ام اس : بهار نارنج آرامش ‌بخش و ضدهیجانات دستگاه عصبی است، سردردهای عصبی و میگرنی را کاهش می‌‌ دهد و تپش نامنظم قلب و اضطراب را از بین می ‌‌برد.

عرق بهار نارنج دارای طبیعت گرم و مقوی جسم و روح است.

پوست نارنج ضد یبوست است و برای افرادی که معده‌ ی آن ها زیاد ترش می ‌کنند، بهترین دارو است.

مربای بهار نارنج مقوی معده و ضد تشنج است.

عرق بهار نارنج اشتهاآوری قوی است و برای رفع ضعف اعصاب مفید و نشاط آور است و در تسکین ناراحتی‌ های سینه و تپش قلب مؤثر است.

عرق بهار نارنج برای معطر کردن شربت‌ ها استفاده می ‌شود، اعصاب را تقویت و بی ‌خوابی را درمان می‌ کند.

مصرف عرق بهار نارنج تپش نامنظم قلب، تشویش و اضطراب را از بین می ‌‌برد و افرادی که مشکل اختلال خواب دارند، می ‌توانند پیش از خواب، مقداری عرق بهار نارنج با چای مصرف کنند.

خواص عرق بهار نارنج

عرق بهار نارنج به جای دیازپام

با توجه به نتایج به دست آمده از یک مطالعه، از بهار نارنج می ‌توان به عنوان یک پیش داروی موثر جهت کاهش اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی استفاده کرد.

این مطالعه با هدف مقایسه ی تاثیر عرق بهار نارنج و دیازپام بر اضطراب بیماران قبل از عمل جراحی توسط دکتر محمود اخلاقی، استادیار گروه بیهوشی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و جمعی از همکاران انجام شد.

در این مطالعه تعداد 60 بیمار 14 تا 48 ساله ی مراجعه‌ کننده به بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد جهت عمل جراحی، انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه 30 نفره تقسیم شدند.

2 ساعت قبل از عمل به گروه یک 100 سی‌ سی عرق بهار نارنج و به گروه 2 محلول یک قرص 5 میلی ‌گرم دیازپام در 100 سی ‌سی آب به صورت خوراکی داده شد.

میزان اضطراب بیماران توسط پرسشنامه اضطراب اسپیل برگر و علائم حیاتی بیماران قبل و 2 ساعت پس از دریافت دارو ثبت شد.

یافته‌ های این پژوهش:

گروه‌ ها از نظر ویژگی ‌های دموگرافیک، نبض و اضطراب قبل از عمل همسان بودند.

میزان اضطراب موقعیتی پس از مصرف دارو در هر دو گروه مصرف ‌کننده ی بهار نارنج و دیازپام کاهش یافت.

مقایسه ی دو گروه تفاوت آماری معنی ‌داری نداشت.

تغییرات تعداد نبض و فشار خون در هر دو گروه قبل و بعد از مصرف دارو تفاوت آماری معنی ‌داری نداشت.

منبع:فارس

خواص عرق بهار نارنج

علائمی که نشان می دهد بدنتان مسموم شده است

علائمی که نشان می دهد بدنتان مسموم شده است

مسموم شدن بدن,بیماری مسموم شدن بدن,مسموم شدن بدن در بارداری,علائم مسموم شدن بدن,درمان مسموم شدن بدن,درمان مسموم شدن بدن با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان مسموم شدن بدن,مسموم شدن بدن را چگونه درمان کنیم,مسموم شدن بدن در کودکان,مسموم شدن بدن در بزرگسالان,مسموم شدن بدن در نوزادان,مسموم شدن بدن در بهار,مسموم شدن بدن در تابستان,مسموم شدن بدن در پاییز,مسموم شدن بدن در زمستان,آشنایی با مسموم شدن بدن,همه چیز در مورد مسموم شدن بدن,مسموم شدن بدن واگیردار است,مسموم شدن بدن و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان مسموم شدن بدن

سم,علائم مسومیت بدن,علائم سمی شدن بدن

تنفس بدبو، اغلب نتیجه مستقیم مسمومیت بدن است

آیا بدن‌تان مسموم شده است؟

به گزارش بی اس ام اس : چهار علامت رایج که نشان می‌دهد بدن شما در حال مبارزه پایاپای با سمومی است که در معرض‌شان هستید چیست و چکار می‌توانید بکنید.

• بوی بد دهان

دلایل بالقوه زیادی برای بوی بد دهان وجود دارد، در میان آنها، خشکی دهان، باکتری روده و البته سموم هستند. اگر می‌خواهید تنفس‌تان خوشبو باشد، سعی کنید از غذاهای فرآوری شده و لوازم آرایشی اجتناب کنید تا به پاکسازی بدن‌تان از سمومی که واردش کردید کمک نمایید. تنفس بدبو، اغلب نتیجه مستقیم مسمومیت بدن است، بنابراین اگر متوجه شدید هوایی که تنفس می‌کنید مدام برای‌تان بدبو و متعفن است، از مواد شیمیایی اضافی در هر زمینه ای که مربوط به مراقبت از بدن‌تان می‌شود دوری کنید و حذف‌شان نمایید.

• با وزن‌تان می‌جنگید

سموم محیطی با تاثیر منفی روی هورمون‌ها، موجب اختلال در متابولیسم می‌شوند. چیزی که وضع را بدتر می‌کند این است که بسیاری از این سموم قابل حل شدن در چربی هستند و باعث می‌شود به راحتی توسط سلول‌های چربی‌تان جذب شوند. هرچند ممکن است این فرایند را این‌گونه نبینید، اما ذخیره سموم در سلول‌های چربی گاهی یک اقدام محافظتی است که بدن شما برای حفظ ارگان‌های حیاتی‌تان انجام می‌دهد. این اتفاق می‌تواند وقتی روی دهد که بدن شما مورد هجوم سموم قرار بگیرد.

• حساسیت به بوها

اگر اخیرا بوهای خاصی واقعا اذیت‌تان می‌کنند، ممکن است دلیلش سموم موجود در معده‌تان باشد که جولان می‌دهند. در این حالت، دود سیگار و عطرها شاید برای‌تان بسیار تند و زننده باشند.

سم,علت حساسیت به بوها,علائم سمی شدن بدن

حساسیت به بوها یکی از نشانه های سمی شدن بدن است

متخصصان می‌گویند این حالت ممکن است به‌دلیل کاهش عملکرد کبد باشد. این حساسیت به بوها می‌تواند فراتر از سیستم تنفسی‌تان را تحت تاثیر قرار دهد. دریافت قوی رایحه‌ها همراه با سردرد یا تهوع باهم، دلیلی قاطع برای حسایست بیش از حد نسبت به بوها می‌باشد. برای غلبه بر این مشکل، سعی کنید سموم را از بدن‌تان دور کنید تا بتواند به عملکرد درستش ادامه دهد.

• تکرر ادرار

اگر دیدید وقت و بی‌وقت نیاز به دستشویی دارید، احتمالا بدن‌تان سعی دارد سموم را از سیستم‌تان دفع کند. این علامت برای عفونت‌های مثانه هم رایج است، بنابراین پیش از این‌که نتیجه گیری کنید، دلیلش را به‌خوبی بررسی نمایید.عفونت‌های مثانه و دفع سموم واقعا شبیه هم هستند: هر دو تحمیل‌های ناخواسته‌ای هستند که بدن شما از این طریق سعی دارد با بیشترین سرعت دفع‌شان کرده و پاکسازی کند. متعاقبا به‌محض این‌که کمی ادرار در مثانه‌تان جمع می‌شود، احساس می‌کنید که باید فورا دفعش کنید. فرقی نمی‌کند دلیل این حالت چه باشد، به هرحال، زیاد آب بنوشید تا به بدن‌تان کمک کنید از شر هرچیزی که نمی‌خواهد خلاص شود. برای جلوگیری از جمع سموم بیشتر، از هرگونه محصول بیش از حد فرآوری شده، اجتناب کنید.

• چه باید کرد؟

بهترین راه طبیعی کاهش سموم بدن، افزایش مصرف فیبر است. فیبر مانند اسفنجی برای جذب سموم عمل می‌کند. مصرف ۳۵ تا ۶۰ گرم فیبر در رژیم غذایی را در برنامه روزانه‌تان داشته باشید. هچنین مطمئن شوید که سبزیجات لیف‌دار زیادی مصرف می‌کنید. این سبزیجات نه فقط فیبر بالایی دارند بلکه سرشار از آنتی اکسیدان نیز هستند. در طی این فرایند سم‌زدایی (یک تا سه ماه)، همچنین باید مصرف این مواد را هم افزایش دهید تا از کبد، مغز و بافت چربی سفیدتان محافظت نمایید:
– سیلی مارین( موجود در گیاه خار مریم)
-کلرلا
-کورستین( موجود در پوست پیاز)
-عصاره دانه انگور
-ویتامین D3 ( درمعرض نور افتاب)

منبع : healthmag.ir

علائمی که نشان می دهد بدنتان مسموم شده است

با مضرات مصرف زیاد نمک آشنا شوید

با مضرات مصرف زیاد نمک آشنا شوید

مصرف زیاد نمک,بیماری مصرف زیاد نمک,مصرف زیاد نمک در بارداری,علائم مصرف زیاد نمک,درمان مصرف زیاد نمک,درمان مصرف زیاد نمک با طب سوزنی,مواد غذایی مناسب برای درمان مصرف زیاد نمک,مصرف زیاد نمک را چگونه درمان کنیم,مصرف زیاد نمک در کودکان,مصرف زیاد نمک در بزرگسالان,مصرف زیاد نمک در نوزادان,مصرف زیاد نمک در بهار,مصرف زیاد نمک در تابستان,مصرف زیاد نمک در پاییز,مصرف زیاد نمک در زمستان,آشنایی با مصرف زیاد نمک,همه چیز در مورد مصرف زیاد نمک,مصرف زیاد نمک واگیردار است,مصرف زیاد نمک و درمان آن,ورزشهای مناسب برای درمان مصرف زیاد نمک

نمک, عوارض مصرف زیاد نمک, مضرات مصرف زیاد نمک

به گزارش بی اس ام اس : در این مطلب در مورد عوارض استفاده زیاد نمک و بروز مشکلاتی چون فشار خون بالا، پوکی استخوان، سرطان معده، آسم، سکته های قلبی و … و همچنین میزان صحیح مصرف نمک مطالبی می خوانید.کاهش مصرف نمک، سریعا باعث کاهش فشار خون بالا می شود و اگر همیشه به مقدار کم نمک مصرف شود، فرد با افزایش سن دچار فشار خون بالا نخواهد شد.

نمک چه نقشی در بدن دارد؟

نمک یکی از مواد مورد نیاز برای سوخت وساز مواد غذایی در بدن، انتقال پیام های عصبی و کارکرد صحیح عضلات است. این ماده به مقدار محدود مورد نیاز بوده و مصرف متعادل آن لازم است. به طور مثال در هنگام اسهال و استفراغ و یا فعالیت شدید بدنی و در هوای گرم با مصرف کمی نمک می توان املاح از دست رفته بدن را جبران کرد.

چه مقدار نمک بخوریم؟

در حال حاضر مصرف نمک که بویژه در غذاهای آماده به میزان زیاد مورد استفاده قرار می گیرد در کشور ما بالا است. طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی، حداکثر مقدار مصرف روزانه نمک پنج گرم است. این درحالیست که میزان مصرف نمک در کشور 2 تا 3 برابر این مقدار برآورد شده است. نمک دریافتی شامل نمک نمکدان، نمک موجود در مواد غذایی و نمک اضافه شده به غذا در زمان طبخ است.

مصرف زیاد نمک یا غذاهای شور چه عوارضی را به دنبال دارد؟

در صورتی که نمک به مقدار مناسب مصرف شود و کلیه ها هم سالم بوده و عملکرد خوبی داشته باشند نمک مورد نیاز بدن تامین می شود، اما در صورت تداوم مصرف زیاد نمک و مواد شور و یا اختلال در کارکرد کلیه ها یا یکی از سیستم های مربوط به دفع،نمک اضافی موجب تجمع آب در بدن شده و ایجاد ورم در تمام و یا قسمت هایی از بدن می شود.مصرف زیاد نمک و غذاهای شور از عوامل موثر بر افزایش فشار خون و بروز بیماری های قلبی – عروقی به ویژه در افرادی که سابقه این بیماری ها را در خود یا خانواده دارند، می شود. طبق تحقیقات مشخص شده است که دریافت زیاد نمک علاوه بر افزایش فشار خون، اثرات مضر دیگری نظیر سکته قلبی، پوکی استخوان، سرطان معده، آسم و … نیز بر سلامت دارند.

– مصرف زیاد نمک و سکته های قلبی

مقدار مصرف نمک با میزان شیوع سکته قلبی در جامعه مرتبط است. علاوه بر اینکه نمک باعث افزایش فشار خون می شود، به نظر می رسد به طور مستقیم و بدون اینکه اثری بر فشار خون داشته باشد، باعث سکته قلبی نیز می شود.

– نمک و سرطان معده

کاهش مصرف نمک، خطر شیوع سرطان معده را کاهش می دهد. در مطالعه کشورهای مختلف در جهان، ارتباط نزدیکی بین مقدار مصرف نمک و تعداد افراد مبتلا به سرطان معده آشکار شده است. در مناطقی که مردم نمک کم مصرف می کنند، شیوع سرطان معده کمتر است.

– ارتباط مصرف زیاد نمک و پوکی استخوان

نمک زیاد، کلسیم را از استخوان ها جدا می کند و باعث دفع آن از ادرار می شود. به همین دلیل باعث نازک شدن و پوکی استخوان می شود، در نتیجه با افزایش سن، استخوان ها به راحتی می شکنند. برای کاهش خطر پوکی استخوان، مصرف نمک باید کاهش یابد.

– مصرف زیاد نمک و آسم

مصرف نمک زیاد، شرایط آسم را تشدید می کند، یعنی اگر مستعد ابتلا به آسم هستید، به طور غیرمستقیم، بیماری شما را وخیم تر می کند. مطالعات متعدد نشان داده اند که کاهش مصرف نمک، همراه با سایر عوامل درمانی آسم، در بهبود این بیماری موثر و مفید است.

– نگهداری مایعات بدن

مصرف نمک زیاد، باعث افزایش احتباس مایعات در بدن می شود.کاهش مصرف نمک در این شرایط، حدود 2 لیتر از مایعات بدن (2کیلوگرم از وزن بدن) را کاهش می دهد. در بسیاری از زنان که دچار ورم قوزک پا و تنگ شدن انگشتر در دست شان هستند، با کاهش مصرف نمک در غذای خود، ورم بسیار کاهش می یابد.

نمک, عوارض مصرف زیاد نمک, مضرات مصرف زیاد نمک

چگونه نمک کمتری مصرف کنیم؟

شما به روش های زیر می توانید نمک کمتری مصرف کنید:
1- غذاهای کم نمک را انتخاب کنید و یا غذاها را با مقدار نمک کمتری تهیه کنید.
2- سر سفره غذا نمکدان را حذف کنید.
3- برای طعم دادن به غذاها، به جای نمک از چاشنی هایی مانند سرکه، آبلیمو، سیر، پیاز، سبزی های معطر و سایر ادویه ها استفاده کنید.
4- تا حد امکان از مصرف غذاهای صنعتی (غذاهای آماده و کنسروها) که نمک زیادی دارند اجتناب کنید.

5- سعی کنید نان های کم نمک یا بی نمک استفاده کنید.توجه داشته باشید که مقدار نمک موجود در نان معمولا زیاد است.
6- سعی کنید مواد غذایی تازه و طبیعی بخورید و مصرف مواد غذایی شور، دودی و ترشی ها را کاهش دهید.
7- برای کم کردن مقدار نمک پنیرها، آنها را قبل از مصرف در آب بخیسانید.
8- برچسب های روی بسته مواد غذایی را برای دانستن مقدار سدیم (ماده اصلی نمک) مواد غذایی، مطالعه کنید.

9- آجیل ها و مغزها (مانند بادام و پسته) را بصورت بی نمک یا خام (شور نشده) مصرف کنید.
10- مهمترین دلایل مصرف زیاد نمک، عادت به طعم شور است. پس مطمئن باشید با کم کردن مقدار نمک مصرفی خود، در طول زمان به طعم کم نمک هم عادت می کنید.

گردآوری : بخش سلامت بیتوته

منابع :

.pezeshk.us

salamatnews.com

با مضرات مصرف زیاد نمک آشنا شوید