سایت گنج دل

اس ام اس و جوک

سایت گنج دل

اس ام اس و جوک

اینچ چه اندازه است

هر اینچ چند سانته

هر اینچ چند سانته

هر اینچ چند سانته و هر اینچ چند میلی متر است ، هر اینچ چند فوت است و هر اینچ چند سانت میباشد ، هر اینچ چند سانتی متر است و هر اینچ چند پیکسل است و هر اینچ چند لیتر است و هر اینچ چند گرم است.

هر اینچ چند میل است و هر اینچ چند یارد است و هر اینچ چند فوته و هر اینچ چند یارد و هر اینچ چند متر مکعب و هر اینچ چند سانتی متره؟.در این مطلب از سایت پارسی زی  از بخش مطالب جالب می خواهیم در مورد اینچ صحبت کنیم.

اینچ واحدی است که ما عموما در مورد اندازه تلویزیون از آن استفاده می کنیم ولی این یکا کاربردهای دیگری هم دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

اینچ

اینچ یکی از واحدهای اندازه گیری است که از سانتی متر بزرگتر است و از متر و فوت و یارد کوچکتر است.معنای لغوی این کلمه یک دوازدهم است.

روابط اینچ و سایر یکاها

هر اینچ برابر با ۲٫۵۴ سانتیمتر است.

هر فوت هم برابر با ۱۲ اینچ است و ۳۰٫۴۸ سانت است و نکته جالب در مورد معنای اینچ احتمالا به رابطه اش با با فوت بر می گردد چون اینچ به معنای یک دوازدهم است و در عمل هم یک دوازدهم فوت است.

هر یارد برابر ۹۱٫۴۴ سانتیمتر است ، بعبارتی هر یارد مساوی با ۳۶ اینچ است.

هر مایل ۱٫۶ کیلومتر است.

یک اینچ مکعب برابر با ۳۸۷ / ۱۶ سانتیمتر مکعب است.

یک لیتر هم برابر ۰۲۶ / ۶۱ اینچ مکعب است.

خلاصه مطلب

برای بدست اوردن اندازه هر چیزی به اینچ باید توجه داشت که اگر اندازه به سانتیمتر است کافی است اندازه را به ۲٫۵۴ تقسیم کنیم تا جواب به اینچ در بیاید ولی اگر اندازه چیزی را به اینچ داریم و می خواهیم اندازه آن را به سانتیمتر به دست بیاوریم باید در عدد ۲٫۵۴ ضرب کنیم مثلا ۱۰ اینچ برابر با ۲۵٫۴ سانتیمتر است.

منبع : اینچ چه اندازه است

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.