سایت گنج دل

اس ام اس و جوک

سایت گنج دل

اس ام اس و جوک

کلم چینی و خواص آن

کلم چینی و خواص آن

کلم چینی،خواص کلم چینی،عکس کلم چینی،کلم پیچ چینی،شکل کلم چینی

کلم چینی یا بوک چوی یک کلم متفاوت است که شبهاهت زیادی به کاهو دارد. لازم به ذکر است که کلم سفید چینی هزاران سال پیش در چین کشت شد و از آن به بعد در سرتاسر دنیا شایع شد. لازم به ذکر است که کلم چینی گیاهی از خانواده چلیپاییان است. البته در این خانواده سبزیجاتی مانند کلم پیچ، کلم بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل، سبزیجات سبزبرگ و تربچه دیدیه می شود. این سبزیجات مغذی، کالری پایینی دارند. بدنیست بدانید که اگر به دنبال تغذیه سالم هستید سبزیجات خانواده چلیپاییان مانند کلم چینی را در قسمت بالای لیست برنامه غذاییتان قرار دهید.جالب است بدانید که خوردن یک لیوان آب کلم چینی خام ۵% نیاز روزانه به پتاسیم، ۶۲% ویتامین آ ، ۸% کلسیم، ۵% ویتامین بی ، ۳% منیزیم؛ ۳% آهن و ۵۲% ویتامین C را فراهم می‌کند. کلم چینی همچنین دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگری مانند فسفر، روی، سدیم، مس، منگنز، سلنیم، نیاسین، فولیت، چولین، بتاکاروتن و ویتامین K می باشد.

کلم چینی،خواص کلم چینی،کلم بوک چوی

فواید مصرف کلم چینی را بدانید :لازم به ذکر است که کلم چینی و دیگر سیزیجات خانواده چلیپائیان دارای خواص ضد سرطانی می‌باشند.مطالعات مختلف نشان داده‌اند افرادی که سبزیجات این خانواده را بیشتر مصرف می‌کنند دارای کمترین میزان ابتلا به سرطان سینه، ریه، پروستات و روده هستند. قابل ذکر است که سولفور موجود در این سبزیجات تبدیل به ایزوتیوسیانات در بدن می‌شود و این ترکیبات به بدن در مقابله با سرطان یاری می رسانند.

کلم چینی،خواص کلم چینی،کلم بوک چوی

سلامت استخوان:بدنیست بدانید که آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین K موجود در کلم چینی همگی در سالم و قوی نگه داشتن استخوانها نقش دارند.مصرف کم ویتامین K با پوکی استخوان در ارتباط است. در واقع مصرف مناسب ویتامین Kبرای سلامتی بسیار با اهمیت است زیرا این ویتامین به عنوان تعدیلگر پروتئینهای ماتریکس استخوان عمل کرده و موجب جذب بیشتر کلسیم در استخوان شده و مانع از دفع آن به همراه ادرار می‌شود. سلامت قلب:بدنیست بدانید که فولیت، پتاسیم، ویتامین Cو ویتامین B6موجود در کلم چینی همراه با فقدان کلسترول آن همگی به سالم نگه داشتن قلب کمک می رسانند. سیستم دفاعی بدن: سلنیوم موجود در کلم چینی از طریق تولید سلولهای T کشنده باعث ارتقا سیستم ایمنی بدن در مقابله با عفونت می گردد. خوب است بدانید که کلاژن، سیستم حمایت کننده پوست، وابسته به ویتامین C است. ویتامین C در بدن به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و موجب جلوگیری از آسیب ناشی از آفتاب، آلودگی و سیگار به پوست می‌شود. ویتامین C همچنین به کلاژن در صاف کردن بافت پوست و از بین بردن چروکهای پوست کمک می‌ نماید.

کلم چینی،خواص کلم چینی،کلم بوک چوی

خطرات احتمالی ناشی از مصرف کلم چینی چیست؟بهتر است بدانید که از کلم چینی بعنوان یکی از غذاهای ایجاد کننده تورم تیروئید یاد می‌شود. این سبزی با جلوگیری از جذب آیودین موجب اختلال در کار غده تیروئید می‌شود. این عملکرد به دلیل وجود آنزیم میروسیناس موجود در سبزیجات خانواده چلیپائیان است که در هنگام پخت از بین می‌رود. مقدار مصرف بالای کلم چینی خام برای بدن خطرناک است. لذا توصیه می‌شود خام این سبزی را به مقدار متوسط مصرف کنید. اگر داروهای رقیق کننده خون مانند کودامین مصرف می‌کنید نباید بلافاصله بعد از خوردن آن سبزیجات حاوی ویتامین K مصرف نمایید.

کلم چینی،خواص کلم چینی،کلم بوک چوی

سعی کنید از تمامی سبزیجات در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

کلم چینی و خواص آن

مطالب مرتبط:

کلم بنفش

کلم بروکلی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.